donderdag 5 december 2019

Motor problemen

LOGBOEK van Geart zeilen met de Blazer TX33. In augustus rond de 10e zouden we als vrijwilligers met twee gasten een middagje zeilen. Motor starten en daar kwam toch veel bruine troep uit de uitlaat. Gegeven moment was de uitvocht weer schoon trossen los varen. We waren nog niet ver weg 500 meter? Ging het alarm af kijken wat er aan de hand is motor te heet, terug draaien in het Makkummer diep hoe doe je dat? Het was mooi weer iedereen wil het IJsselmeer op veel boten. Terug naar de stijger heel langzaam en het alarm maar loeien. Aanleggen motor uit telefoontjes plegen en informeren hoe de situatie er bij licht. Later bleek het begin van een lekke koppakking tijd voor de specialisten en hoe verder? Op 21 augustus om 09.00 ontmantelen van de motor, de kop er af en naar een bedrijf die de reparatie zou uit voeren + de nodige andere onderdelen. Het was om in scheepstermen te blijven een pittige “k*t”-klus. We moesten veel onderdelen verwijderen en de kop zat muurvast. Uiteindelijk hebben we deze hydraulisch losgewerkt.Gelukkig waren we met drie personen, met zijn tweeën was dit niet te doen geweest in de kleine ruimte. En met tropische waarden. De motor is gewoon door de scheepstimmerman in gebouwd, geen motor luik of iets dergelijk. Gelukkig kon de motor gerepareerd worden anders had dek er gemoeten. Er zijn niet veel foto's gemaakt helaas. De onderste foto olie resten van het bilgewater.

Geen opmerkingen:

Vaartocht 2022

LOGBOEK van Geart zeilen met de Blazer TX33. Het is nu 28 sepember 2022 het einde van het vaarseizoen 2022. Dit vaarseizoen heeft dit keer v...