donderdag 5 december 2019

1ste update betreffende motor:

LOGBOEK van Geart zeilen met de Blazer TX33. Ten eerste: de cilinderkop lijkt redelijk in orde, is afgeperst en niet lek. Is wel iets krom maar kan worden gevlakt. Ten tweede: met de koel unit (extern) is het slechter gesteld, deze is op meerdere plaatsen lek en verrot en kan niet meer worden gerepareerd. De binnen unit (intern) lijkt op het eerste gezicht goed, maar wordt nogmaals afgeperst. Het bedrijf heeft een vervanging op het oog voor het externe gedeelte en probeert deze donderdag/vrijdag in huis te hebben. Dan kunnen later misschien alles meenemen en al beginnen met het opbouwen van de motor? De planning blijft dus onzeker. Wat te doen, wanneer de uitvoering van de koel unit verschilt? De motor moet opgebouwd worden met de juiste aanhaalmomenten. Eerst in koude, dan in warme toestand. Ook moet alle vuile olie en water uit het oliesysteem verwijderd worden. Dit neemt ook nogal wat tijd. Door al deze onzekerheden is het de vraag of het schip volgende week klaar is.

Geen opmerkingen:

Vaartocht 2022

LOGBOEK van Geart zeilen met de Blazer TX33. Het is nu 28 sepember 2022 het einde van het vaarseizoen 2022. Dit vaarseizoen heeft dit keer v...