Logboek van Geart zeilen met de Blazer.
U bevindt Zich op Mijn weblog WAAR IK ALS vrijwilliger bemanningslid vaar op de Blazer TX33 en regelmatig tekst en foto's plaats van onze belevenissen. Sinds mei 2008 is de Blazer TX33 in De Vaart gegaan . Het uiteindelijke doel om de Blazer in de vaart te houden voor het nageslacht. Om dit bereiken maken we zeiltochten van af de sluissteiger in Makkum Friesland.
maandag 13 september 2010
Sail Amsterdam
Logboek van Geart zeilen met de Blazer.
Vrijdag 20-08-2010 om 08.00 uur ontbijt op de Castor oud marine schip, na afloop palaver wat er vandaag op het programma staat. Daar we voor het publiek wel wat afgelegen liggen zullen we in ploegen het publiek moeten bewegen om een tochtje met een Botter of een Blazer uitnodigen (proppen). Het ging boven verwachting tegen half 12 hadden we ook een vrachtje. Er werd langzaam gevaren, er geld ook snelheids beperking 6 km en vaak ging het nog langzamer. Groot en veel keine boten en daar tussen door manoeuvrerend enkele veerponten die ook hun ruimte opeisend wat veel concentratie vergde van de scheepvaart. We zijn de IJhaven in gevaren waar de meeste tolchips lagen en op het einde van de haven weer terug. Maar dat hebben we geweten een geplande tocht van anderhalf uur werd ruim drie uren. Er was bijna niet door heen te komen, af en toe een noodgreep om een sloep te ontwijken, of de kop, afgedreven door de wind, weer in de goede richting te sturen. Onze gasten kregen waar voor hun geld (€ 40.-pp.)Na afloop zij Karel Helder jullie hebben die gasten verwend, nou ja dan zijn we voor de rest van de dag vrij!
Vrijdag 20-08-2010 om 08.00 uur ontbijt op de Castor oud marine schip, na afloop palaver wat er vandaag op het programma staat. Daar we voor het publiek wel wat afgelegen liggen zullen we in ploegen het publiek moeten bewegen om een tochtje met een Botter of een Blazer uitnodigen (proppen). Het ging boven verwachting tegen half 12 hadden we ook een vrachtje. Er werd langzaam gevaren, er geld ook snelheids beperking 6 km en vaak ging het nog langzamer. Groot en veel keine boten en daar tussen door manoeuvrerend enkele veerponten die ook hun ruimte opeisend wat veel concentratie vergde van de scheepvaart. We zijn de IJhaven in gevaren waar de meeste tolchips lagen en op het einde van de haven weer terug. Maar dat hebben we geweten een geplande tocht van anderhalf uur werd ruim drie uren. Er was bijna niet door heen te komen, af en toe een noodgreep om een sloep te ontwijken, of de kop, afgedreven door de wind, weer in de goede richting te sturen. Onze gasten kregen waar voor hun geld (€ 40.-pp.)Na afloop zij Karel Helder jullie hebben die gasten verwend, nou ja dan zijn we voor de rest van de dag vrij!
dinsdag 7 september 2010
Sail Amsterdam
Logboek van Geart zeilen met de Blazer.
Donderdag 19 augustus.
Vandaag aan boord Geert (schipper), Joep en Pim.
Door miscommunicatie tussen Karel helder en Marike Schokking was er enige onduidelijkheid of de Blazer gasten aan boord kreeg voor de Sail In. Nog de nasmaak van het vis eten van gisteren avond gaan we 07.15 met 10 gasten richting IJmuiden, het werd behoorlijk druk zo’n beetje wat varen kan dat vaart! De politie te water moest diverse vaartuigen vermanen stuurboord wal te houden. Kwart over negen hebben we de sluizen in zicht van IJmuiden en is het afwachten als het Sail In echt van start gaat. Je komt ogen te kort wat een mensen en boten groot en klein, en met een slakke gang gaat het richting Amsterdam. Met de wind in de rug drijven we letterlijk naar Amsterdam 1 á 2 knoop. Door Pim zijn we voorzien van de nodige versnapering en broodjes, een voortrefelijke ketering klasse. Meer dan de helft hebben we dan ook drijvend afgelegd, om het achterop komend windjammers goed te kunnen bekijken. Tegen 18.00 uur lagen we weer voor de wal, dat hebben we dan weer gehad het grote feest genoemd “Sail In”.
Donderdag 19 augustus.
Vandaag aan boord Geert (schipper), Joep en Pim.
Door miscommunicatie tussen Karel helder en Marike Schokking was er enige onduidelijkheid of de Blazer gasten aan boord kreeg voor de Sail In. Nog de nasmaak van het vis eten van gisteren avond gaan we 07.15 met 10 gasten richting IJmuiden, het werd behoorlijk druk zo’n beetje wat varen kan dat vaart! De politie te water moest diverse vaartuigen vermanen stuurboord wal te houden. Kwart over negen hebben we de sluizen in zicht van IJmuiden en is het afwachten als het Sail In echt van start gaat. Je komt ogen te kort wat een mensen en boten groot en klein, en met een slakke gang gaat het richting Amsterdam. Met de wind in de rug drijven we letterlijk naar Amsterdam 1 á 2 knoop. Door Pim zijn we voorzien van de nodige versnapering en broodjes, een voortrefelijke ketering klasse. Meer dan de helft hebben we dan ook drijvend afgelegd, om het achterop komend windjammers goed te kunnen bekijken. Tegen 18.00 uur lagen we weer voor de wal, dat hebben we dan weer gehad het grote feest genoemd “Sail In”.
Sail Amsterdam
Logboek van Geart zeilen met de Blazer.
De volgende morgen woensdag 18 aug. Op naar Amsterdam. Aan boord vandaag Geert (schipper), Joep, Wim, Aernout en Rob de Jong.
Marti en Gerard met auto van Joep terug naar Makkum.
Verslag Geert: De Wind was ZW 3 á 4 een mooie bries, de trossen los om 09.35 van de vele botters die hier zouden liggen was geen sprake. Volgens mij is dat grote veld van schepen uit gewaaierd naar diverse havens, of blijven liggen in Enkhuizen. De Paling aak uit Heeg lag wel in Edam, iedereen is op zijn eigen houtje naar Amsterdam gegaan blijkbaar. Het was de bedoeling dat er gasten zouden mee varen naar Amsterdam, maar zij wilden ook wel mee naar IJmuiden en terug voor de “Sail-In”. Maar daar was geen plaats voor hen, we krijgen met Sail in al 12 gasten mee volgens BBH. Dus aan melden bij Botterbehoud was wel mogelijk, maar achteraf had het wel gekund, we hadden nog geen 12 gasten aan boord, ongeveer 10. Harry was wel in Edam met de botter, en hebben een wedstrijd onderling aangegaan. Waar de Botter het af moest leggen tegen de Blazer, dankzij een toenemende wind 5 Bfr ZW. Het was druk bij de schellingenbrug en de Oranje sluizen, we waren niet de enigste. In de middag rond 14.00 aangekomen in Amsterdam.
De volgende morgen woensdag 18 aug. Op naar Amsterdam. Aan boord vandaag Geert (schipper), Joep, Wim, Aernout en Rob de Jong.
Marti en Gerard met auto van Joep terug naar Makkum.
Verslag Geert: De Wind was ZW 3 á 4 een mooie bries, de trossen los om 09.35 van de vele botters die hier zouden liggen was geen sprake. Volgens mij is dat grote veld van schepen uit gewaaierd naar diverse havens, of blijven liggen in Enkhuizen. De Paling aak uit Heeg lag wel in Edam, iedereen is op zijn eigen houtje naar Amsterdam gegaan blijkbaar. Het was de bedoeling dat er gasten zouden mee varen naar Amsterdam, maar zij wilden ook wel mee naar IJmuiden en terug voor de “Sail-In”. Maar daar was geen plaats voor hen, we krijgen met Sail in al 12 gasten mee volgens BBH. Dus aan melden bij Botterbehoud was wel mogelijk, maar achteraf had het wel gekund, we hadden nog geen 12 gasten aan boord, ongeveer 10. Harry was wel in Edam met de botter, en hebben een wedstrijd onderling aangegaan. Waar de Botter het af moest leggen tegen de Blazer, dankzij een toenemende wind 5 Bfr ZW. Het was druk bij de schellingenbrug en de Oranje sluizen, we waren niet de enigste. In de middag rond 14.00 aangekomen in Amsterdam.
maandag 6 september 2010
Sail Amsterdam
Logboek van Geart zeilen met de Blazer.
Verslag Geert: De tocht richting Enkhuizen ging redelijk snel over naar veel regen en wind. Tijdens de buien 5 á 6 Bfr ging het er heftig aan toe. Gerard tussentijds enkele keren de positie op de kaart aflezen waar we precies zaten. Toch wel handig GPS aan boord te hebben. De GPS gaf met pieken aan van ruim 7 knopen, in de buurt van de NH kust waar we meer zuidelijk stuurden (halve wind) tegen de 8 knopen. Gerard vroeg nog of Enkhuizen als uitpunt voor deze dag niet beter was.
Door deze vraag heb ik voorgesteld in Enkhuizen een pitstop te houden, met andere woorden even aanleggen en even opwarmen koffie drinken ed, in middels was het 14.00 uur.
Na ruim een uur hebben we het eerste rif gestoken in het grootzeil, er moet nu meer aan de wind worden gezeild. Door de sluis ging vlot, de wind was wat afgenomen en gevoelsmatig ging het als een slakke gang. Maar meer op het ruime Markermeer stond er toch wel stormachtige wind.
Edam was voor mij een onbekende kust, maar Gerard en vooral Wim waren daar meer bekend. We hadden het witte paart (Marken) in het vizier gelijk aan onze koers. Maar nu nam de wind af, en we moesten nog heel stuk opkruisen. Het rif er uit, Edam ligt te ver om de rest op de motor te doen. Voor donker waren we in Edam ongeveer 20.15 uur, wel smal hier had een hele andere voorstelling van Edam.
Verslag Geert: De tocht richting Enkhuizen ging redelijk snel over naar veel regen en wind. Tijdens de buien 5 á 6 Bfr ging het er heftig aan toe. Gerard tussentijds enkele keren de positie op de kaart aflezen waar we precies zaten. Toch wel handig GPS aan boord te hebben. De GPS gaf met pieken aan van ruim 7 knopen, in de buurt van de NH kust waar we meer zuidelijk stuurden (halve wind) tegen de 8 knopen. Gerard vroeg nog of Enkhuizen als uitpunt voor deze dag niet beter was.
Door deze vraag heb ik voorgesteld in Enkhuizen een pitstop te houden, met andere woorden even aanleggen en even opwarmen koffie drinken ed, in middels was het 14.00 uur.
Na ruim een uur hebben we het eerste rif gestoken in het grootzeil, er moet nu meer aan de wind worden gezeild. Door de sluis ging vlot, de wind was wat afgenomen en gevoelsmatig ging het als een slakke gang. Maar meer op het ruime Markermeer stond er toch wel stormachtige wind.
Edam was voor mij een onbekende kust, maar Gerard en vooral Wim waren daar meer bekend. We hadden het witte paart (Marken) in het vizier gelijk aan onze koers. Maar nu nam de wind af, en we moesten nog heel stuk opkruisen. Het rif er uit, Edam ligt te ver om de rest op de motor te doen. Voor donker waren we in Edam ongeveer 20.15 uur, wel smal hier had een hele andere voorstelling van Edam.
Sail Amsterdam
Logboek van Geart zeilen met de Blazer.
De voor bereiding.
Dinsdag 17 augustus.
Voorafgaand aan de heenreis op dinsdag 17 aug. zijn er door Omrop Fryslân filmopnamen gemaakt (uitgezonden op dinsdag 26 aug.). Ca 10.30 uur ging de Blazer met aan boord Geert (schipper), Gerard, Wim en Marti richting Volendam. Oorspronkelijk zou de Blazer naar Enkhuizen gaan, alle botters zouden daar verzamelen, in Enkhuizen heeft Geert Karel Helder (vz. VBB) waar de schepen zouden verzamelen in Volendam. Toen bleek het op eens Edam te zijn heel vreemd!
De voor bereiding.
Dinsdag 17 augustus.
Voorafgaand aan de heenreis op dinsdag 17 aug. zijn er door Omrop Fryslân filmopnamen gemaakt (uitgezonden op dinsdag 26 aug.). Ca 10.30 uur ging de Blazer met aan boord Geert (schipper), Gerard, Wim en Marti richting Volendam. Oorspronkelijk zou de Blazer naar Enkhuizen gaan, alle botters zouden daar verzamelen, in Enkhuizen heeft Geert Karel Helder (vz. VBB) waar de schepen zouden verzamelen in Volendam. Toen bleek het op eens Edam te zijn heel vreemd!
dinsdag 31 augustus 2010
Vaartocht met het Friese hart
Logboek van Geart zeilen met de Blazer.
Op donderdag 29-07-2010 heeft het Friese hart met de organisatie met aanhang zich ook ingescheept op de TX33. Nu zelf eens ervaren wat zij aanbieden aan de toeristen.
Met een stevige 5 Bfr NW ging de zeiltocht richting Wieringer zend mast, waar ondertussen de broodjes met beleg goed smaakten. De GPS gaf een 6 à 7 knopen aan het ging er lustig oplos, wie aan het helmhout stond moest wel stevig in de schoenen staan. Er werd dus genoten van de krachten die de natuur via het zeil de TX33 door het vlakke water onder de dijk voort joeg. Het keerpunt was in de buurt van het monument op de Afsluitdijk. En dan weer terug het zelfde traject als de heen reis.
De warme jas was niet overbodig want het zonnetje liet zich niet zien. Maar het was droog en dat is al heel wat.
Op donderdag 29-07-2010 heeft het Friese hart met de organisatie met aanhang zich ook ingescheept op de TX33. Nu zelf eens ervaren wat zij aanbieden aan de toeristen.
Met een stevige 5 Bfr NW ging de zeiltocht richting Wieringer zend mast, waar ondertussen de broodjes met beleg goed smaakten. De GPS gaf een 6 à 7 knopen aan het ging er lustig oplos, wie aan het helmhout stond moest wel stevig in de schoenen staan. Er werd dus genoten van de krachten die de natuur via het zeil de TX33 door het vlakke water onder de dijk voort joeg. Het keerpunt was in de buurt van het monument op de Afsluitdijk. En dan weer terug het zelfde traject als de heen reis.
De warme jas was niet overbodig want het zonnetje liet zich niet zien. Maar het was droog en dat is al heel wat.
dinsdag 10 augustus 2010
Blazer avondturen op het Wad
Logboek van Geart zeilen met de Blazer.
Makkum-WestTerschelling 6-8 augustus 2010
Opvarenden: Rob Leemans schipper en maten Gerard, Geert, Marti en dolly.
Dit weekend is een opgezetplan om als bemanning vertrouwt te raken met het Wad en de route naar Terschelling. Vrijdag avond de trossen los om 19.00 uur prima weer weinig wind, eerst nog even gasolie tanken. Een vlakke zee droogvallen bij het zuidoostrak na 3 uur HW. Anker uit en afwachten maar onder een genot van een wijntje en hapjes en genieten van de rust en de stilte. Tegen half 12 (middernacht) lag de Blazer bijna droog 10 cm water. Nu de ladder, speciaal hier voor meegenomen, overboord en rondjes lopen om de Blazer. Met blote voeten of met laarsen, en het anker zien waar het ligt. Zo stil en rustig het toen was, werd het anders als de Blazer weer los kwam. Door een opkomende wind 4 Bfr was het gedaan met onze nachtrust. Wegens de golfslag en het slingeren en knappen en kraken van de mast tot gevolg.
De ander morgen afgesproken om half 7 ieder uit de kooi daar niemand nog een oog dicht deed, opbreken en het anker lichten wat niet echt vlotten wouw. In deze consternatie gaan er dan ook meerdere dingen mis, en dat op de nuchtere maag. Onze bijboot ging op eigen kracht zonder gehinderd te worden met een lijn er van door, en verspeelden we ook de anker bol nog. Tja dan heb je ook alles wat er niet goed gaat. Na alle verloren atributen weer opgevist te hebben zonder weer vast te geraken, zeilend op naar Terschelling met zuidelijke wind 4 à 5 Bfr. Met een ruime bakstag wind in de zeilen, wel een druilig en grijze lucht ging het voortvarend. In vier uren goed te bezeilen varen we de haven binnen, per Marifoon gevraagd om een ligplaats, die ons dan ook vlot werd aan geboden. Een mooie plek aan de kade prezies op maat. Door de vele regen die dag zijn we genoodzaakt droge plekken op te zoeken zoals een strandpaviljoen voor een luns. Daarna hebben we met enige slaap de vermoeide spieren rust kunnen geven. Verder hebben we nog veel bekijks gehad, de plaatselijke courant in gezeind door Rob voor stukje in de krant wegens het bezoek van de Blazer aan Terschelling.
De volgende morgen na een stevige maaltijd en koffie/thee vertokken kwart voor 10, en op aanwijzing van Joep een alternatieve route gevolgd wat wel anderhalf uur tijd winst gaf. Na eenmaal goed op koers richting Harlingen de kluiver bij gezet, wat ons toch ondanks stroom tegen op de GPS een 2.7 tot 3.1 knopen gaf over de grond. Zoals gister ook nu goed te bezeilen, zelfs na Harlingen stroom mee. En we hebben met deze tocht meer ervaring gekregen met het zeilen met de kluiver. We zijn het er met elkaar over eens dat het grote anker (dreg) vervangen moet worden door het de kleinere dreg, die voldoet ook goed. Alleen zoals het nu gaat lopen we enige schade op aan de kop van de Blazer. En er moet een stevige lijn aan de kop van het anker aan een ankerbol, zodat we het anker gemakkelijker uit bodem kunnen trekken, waardoor de anker tros makkelijk aan boord kan worden getrokken over de stevenrol.
Een mooiweekend die een vervolg diend te hebben, mogelijk plannen maken via het Friesehart, wie weet gaat het nog wat worden.
Makkum-WestTerschelling 6-8 augustus 2010
Opvarenden: Rob Leemans schipper en maten Gerard, Geert, Marti en dolly.
Dit weekend is een opgezetplan om als bemanning vertrouwt te raken met het Wad en de route naar Terschelling. Vrijdag avond de trossen los om 19.00 uur prima weer weinig wind, eerst nog even gasolie tanken. Een vlakke zee droogvallen bij het zuidoostrak na 3 uur HW. Anker uit en afwachten maar onder een genot van een wijntje en hapjes en genieten van de rust en de stilte. Tegen half 12 (middernacht) lag de Blazer bijna droog 10 cm water. Nu de ladder, speciaal hier voor meegenomen, overboord en rondjes lopen om de Blazer. Met blote voeten of met laarsen, en het anker zien waar het ligt. Zo stil en rustig het toen was, werd het anders als de Blazer weer los kwam. Door een opkomende wind 4 Bfr was het gedaan met onze nachtrust. Wegens de golfslag en het slingeren en knappen en kraken van de mast tot gevolg.
De ander morgen afgesproken om half 7 ieder uit de kooi daar niemand nog een oog dicht deed, opbreken en het anker lichten wat niet echt vlotten wouw. In deze consternatie gaan er dan ook meerdere dingen mis, en dat op de nuchtere maag. Onze bijboot ging op eigen kracht zonder gehinderd te worden met een lijn er van door, en verspeelden we ook de anker bol nog. Tja dan heb je ook alles wat er niet goed gaat. Na alle verloren atributen weer opgevist te hebben zonder weer vast te geraken, zeilend op naar Terschelling met zuidelijke wind 4 à 5 Bfr. Met een ruime bakstag wind in de zeilen, wel een druilig en grijze lucht ging het voortvarend. In vier uren goed te bezeilen varen we de haven binnen, per Marifoon gevraagd om een ligplaats, die ons dan ook vlot werd aan geboden. Een mooie plek aan de kade prezies op maat. Door de vele regen die dag zijn we genoodzaakt droge plekken op te zoeken zoals een strandpaviljoen voor een luns. Daarna hebben we met enige slaap de vermoeide spieren rust kunnen geven. Verder hebben we nog veel bekijks gehad, de plaatselijke courant in gezeind door Rob voor stukje in de krant wegens het bezoek van de Blazer aan Terschelling.
De volgende morgen na een stevige maaltijd en koffie/thee vertokken kwart voor 10, en op aanwijzing van Joep een alternatieve route gevolgd wat wel anderhalf uur tijd winst gaf. Na eenmaal goed op koers richting Harlingen de kluiver bij gezet, wat ons toch ondanks stroom tegen op de GPS een 2.7 tot 3.1 knopen gaf over de grond. Zoals gister ook nu goed te bezeilen, zelfs na Harlingen stroom mee. En we hebben met deze tocht meer ervaring gekregen met het zeilen met de kluiver. We zijn het er met elkaar over eens dat het grote anker (dreg) vervangen moet worden door het de kleinere dreg, die voldoet ook goed. Alleen zoals het nu gaat lopen we enige schade op aan de kop van de Blazer. En er moet een stevige lijn aan de kop van het anker aan een ankerbol, zodat we het anker gemakkelijker uit bodem kunnen trekken, waardoor de anker tros makkelijk aan boord kan worden getrokken over de stevenrol.
Een mooiweekend die een vervolg diend te hebben, mogelijk plannen maken via het Friesehart, wie weet gaat het nog wat worden.
Frisian Solar Challenge te Leeuwarden
Logboek van Geart zeilen met de Blazer.
11-07-2010
Te middernacht van zaterdag op zondag werd Leeuwarden verrast met heftig onweer, en moest hier door een droge plek zoeken om niet nat te worden. Dat ging ten koste van mijn nachtrust, waarop ik de volgende morgen verslaapte. Was afgesproken dat Harry de Leeuw en Wim Schoon om half 9 zouden arriveren voor de terug reis naar Makkum.
Foutje, de koffie had ik nog niet gezet het lag ook zo goed. De terugtocht ging voorspoedig alles op de motor stok in de wind helaas. Rolf heeft ons uit gezwaaid tot aan de randen van Leeuwarden. We kunnen ook niet alles mee hebben toch?
11-07-2010
Te middernacht van zaterdag op zondag werd Leeuwarden verrast met heftig onweer, en moest hier door een droge plek zoeken om niet nat te worden. Dat ging ten koste van mijn nachtrust, waarop ik de volgende morgen verslaapte. Was afgesproken dat Harry de Leeuw en Wim Schoon om half 9 zouden arriveren voor de terug reis naar Makkum.
Foutje, de koffie had ik nog niet gezet het lag ook zo goed. De terugtocht ging voorspoedig alles op de motor stok in de wind helaas. Rolf heeft ons uit gezwaaid tot aan de randen van Leeuwarden. We kunnen ook niet alles mee hebben toch?
dinsdag 27 juli 2010
Frisian Solar Challenge te Leeuwarden
Logboek van Geart zeilen met de Blazer.
10-07-2010
Op zaterdag om 11.00 stond er op het programma een rondvaart met Gasten.
Een ploeg gasten die bij ons op zou stappen wilden de herstart op de kleine Wielen bij wonen. Maar daar kunnen wij niet komen van wege onze mast, dus toen maar een andere ploeg aan boord van de gemeente Leeuwarden. Door dit oponthoud en dan ook nog mensen die nog snel even een toilet wilden op zoeken, kwamen we 5 min voor 12 voor een gesloten brug. Dubbelrood nee toch wat nu. Rolf de Organisatie ingeligt dat we niet verder konden, en het was al zo warm. En er werd iets geregeld na tien min ging de brug toch open hulde aan de brugwachter die zijn rusttijd in leverde. De tocht ging richting Dokkum op de wijde EE, en we konden zowaar het zeil ook nog hijsen.
Rond Half 3 moesten we terug zijn daar de finisch er in gelegt wordt voor de zonneboten. Na afloop van dit festijn heb ik bij Rolf gegeten, en na het prima maal heeft Rolf me weer afgezet bij de Prinsentuin.
10-07-2010
Op zaterdag om 11.00 stond er op het programma een rondvaart met Gasten.
Een ploeg gasten die bij ons op zou stappen wilden de herstart op de kleine Wielen bij wonen. Maar daar kunnen wij niet komen van wege onze mast, dus toen maar een andere ploeg aan boord van de gemeente Leeuwarden. Door dit oponthoud en dan ook nog mensen die nog snel even een toilet wilden op zoeken, kwamen we 5 min voor 12 voor een gesloten brug. Dubbelrood nee toch wat nu. Rolf de Organisatie ingeligt dat we niet verder konden, en het was al zo warm. En er werd iets geregeld na tien min ging de brug toch open hulde aan de brugwachter die zijn rusttijd in leverde. De tocht ging richting Dokkum op de wijde EE, en we konden zowaar het zeil ook nog hijsen.
Rond Half 3 moesten we terug zijn daar de finisch er in gelegt wordt voor de zonneboten. Na afloop van dit festijn heb ik bij Rolf gegeten, en na het prima maal heeft Rolf me weer afgezet bij de Prinsentuin.
Abonneren op:
Posts (Atom)
Vaartocht 2022
LOGBOEK van Geart zeilen met de Blazer TX33. Het is nu 28 sepember 2022 het einde van het vaarseizoen 2022. Dit vaarseizoen heeft dit keer v...

-
LOGBOEK van Geart zeilen met de Blazer TX33. Woensdag 11 mei is Blazer weer naar buiten gebracht en aansluitend een proefvaart gedaan. Aan...
-
LOGBOEK van Geart zeilen met de Blazer TX33. Vanaf 2008 is de Blazer TX33 in de vaart, en er slijten ook zaken als vallen, schoten en huike...
-
Logboek van Geart zeilen met de Blazer. Inmiddels is het vaarseisoen 2010 begonnen op 6 mei, het wordt weer een hele kluif voor Jacob Wijnia...